Jönköpings län

Välkommen till Centerpartiet i Jönköpings län

Årsstämma, lördag den 25 mars, talare riksdagsledamot Kristina Yngwe, vice ordförande i Miljö och Jordbruksutskottet, Njudungsgymnasiet i Vetlanda.
9.30 kaffeservering, 10.00 stämman inleds, förhandlingar, 11.00 tal av Kristina Yngwe, 12.00 lunch, 13.00 Utdelning av guldnålar, fortsatta stämmoförhandlingar. Slut senast 15. Varmt välkomna! Anmälan till jonkopingslan@centerpartiet.se
Se välkomstfilmen från Annie Lööf
Här kan du läsa handlingarna:
verksamhetsberättelse, motioner, kyrkoval Linköping, kyrkoval Växjö, kyrkoval Skara, kallelse, föredragningslista, valberedningens förslag, guldnålsmottagare 2017, förnominering valet 2018.

riksdagsledamot Annie Lööf (c)

Annie Lööf är både partiledare och representant i riksdagen för Centerpartiet i Jönköpings län.

Prata med kändispolitiker i vår

27/2 Johanna Jönsson, Gummifabriken, Värnamo
25/3 Kristina Yngwe, Njudungsgymnasiet, Vetlanda
10/4, Anders Åkesson, Nässjö
18/5, Martin Ådahl, Jönköping

Raymond Pettersson
Rozita Edfelt

Rozita Edfelt på vår expedition
Centerpartiet Huskvarnavägen 40,
ingång 11 554 54 Jönköping

Du kan också kontakta distriktsordförande Raymond Pettersson
tfn 070-713 28 05.

Här kan du läsa vårt länsprogram för 2014-2018

Vill du ladda ner pressbilder så finns det gott om bilder på Flickr.

Centerpartiets regiongrupp 2014-2018

Centerpartiets regiongrupp med första ersättare

Från vänster Boel Lago, Tranås, Pelle Philip, Bondstorp, Linnea Andersson, Almesåkra, Stig-Göran Fransson, Landsbro, Emilie Walfridsson, Jönköping, Östen Johnsson, Eksjö, Per Eriksson, Stensjön, Bengt Petersson, Sunnaryd, Carina Johansson, Anderstorp, Helena Stålhammar, Stenberga, Lennart Bogren, Hult, Eva Lundemo, Jönköping, Rune Backlund, Visingsö och Raymond Pettersson, Värnamo.

SV - centerpartiets studieförbund

Centerpartiet är en av grundorganisationerna i Studieförbundet Vuxenskolan. Vi samverkar för att sprida folkbildning i hela vår region. Besök gärna SV:s hemsida och ta del av verksamheten.