Sjuhärad

Sjuhärad

Välkommen till Centerpartiet i Sjuhärad

Centerpartiet i Sjuhärad står för närodlad politik, där du ska ha mer att säga till om i din vardag. Vi är ett grönt, frihetligt parti, med övertygelsen att vi kan skapa utveckling i hela Sjuhärad.
4 av 5 nya jobb skapas i små och medelstora företag. Både i staden och på landet. Och i Sjuhärad har vi gott om engagerade företagare. Därför arbetar vi målmedvetet i alla våra åtta kommuner för att stärka förutsättningarna för våra jobbskapande företag.
Vi tror nämligen att det är företagarna som skapar jobben, inte politiken.
Oavsett var du väljer att bosätta dig i Sjuhärad skall det finnas service och fungerande infrastruktur. För oss i Centerpartiet är det naturligt att hitta lösningar tillsammans med lokala företag och föreningsliv. Egentligen är det inte så konstigt. Det är här vi känner oss hemma, båda genom vår historia som folkrörelse, men också att många centerpartister är engagerade föreningsmänniskor.
Vi vet också att det bästa resultatet får man oftast när man skapar utveckling i dialog med de som bor på orten.

För oss är det närodlad politik.

Roland Karlsson
Distriktsordförande