Svalöv

SvalövS KOMMUN

Välkommen till Centerpartiet i Svalövs kommun

Vi Svalövs kommuns Centerparti menar att invånarna i vår kommun är en tillgång och att människor som bor i bygden måste vara delaktiga när vi skapar vår framtid. Beslut ska fattas i samsyn med de som bor i vår kommun, inte över huvudet på dem. Det är detta som är en närodlad politik.

Att man ska kunna bestämma över sitt liv genom egna och fria val är en självklarhet för oss. Du ska kunna skapa Din egen framtid, oavsett var Du väljer att bo. Vi i Centerpartiet i vill självklart att vår politik ska prägla kommunens alla delar. Vi vill se förnyelse, valfrihet och framåtanda i hela vår kommun. Centerpolitik förespråkar hållbarhet och att hela kommunen ska leva och utvecklas. Vi vill ha en modern och attraktiv kommun där folk vill bo. Centerpartiet ser kommunens möjligheter och vill ha ett levande samhälle både i tätorter och på landsbygden.

Tror Du på vår närodlade politik? Vill Du vara med och utveckla vår kommun? Tror Du på ett grönare samhälle?. Vill Du jobba för ett samhälle med tolerans och öppenhet? Vill Du försvara den enskilda människans frihet? Tveka då inte att höra av Dig till oss. Att engagera sig politiskt är både spännande och intressant.