Skaraborg

Skaraborg

Välkommen till Centerpartiet i Skaraborg

Centerpartiet vilar på basen att alla människor har samma rättigheter och är lika mycket värda. Det oavsett om man kommer från ett annat land eller har bott i Tidaholm eller Tibro hela livet. Det gäller också om man har haft turen att var född frisk eller om man är född med funktionshinder. Vi ska inte göra någon skillnad vi har alla rätt till samma chans. Centerpartiet är grundat av självägande bönder i 1900-talets början. Man slöt sig samman för att bekämpa bland annat orättvisa skatter och nedskärningar på landsbygden. Det är samma frågor som idag är bärande och återigen kommer alla människors lika rätt och värde in, varför är grundförutsättningarna olika för människor som bor i Grästorp eller Göteborg?

Kom med oss och jobba för en mer närodlad politik,

Kent Folkesson, Distriktsordförande

Kent Folkesson