Uppsala regiongrupp

Vi ser hela länet!

Välkommen till Centerpartiets regiongrupp i Uppsala län!

Centerpartiets regiongrupp

Vi i Centerpartiet ser hela länet. Vi vet att det bor människor i storstaden Uppsala, i länets många små och stora tätorter och på landsbygden. En röst på Centerpartiet är en röst för god vård och kollektivtrafik i hela Uppsala län.

Vi som företräder Centerpartiet ser naturligtvis till hela länet när vi sitter i regionfullmäktige, men vi skäms inte för att ha en lokal förankring: i Uppsala, Alunda, Heby, Björklinge, Bålsta, Långhundra, Östervåla eller som jag själv i Enköping.

Efter åtta år i majoritet vet vi att Centerpartiet gör skillnad. Efter valet sitter vi inte längre i majoritet i regionen. Vi kommer att fortsätta att kämpa för den utveckling vi tror på som en konstruktiv opposition, men aldrig tveka att ta strid för det vi tror på: vård och kollektivtrafik i hela länet!

Johan Örjes (C)
Regionråd