web stats

Annica Hägg Johansson - nummer 7 på Centerpartiets valsedel till kommunfullmäktigevalet i Tingsryds kommun

Annica bor i Hössjömåla, Ryd och har ett starkt engagemang för utbildningsfrågor och småföretagande, speciellt inom de gröna näringarna och turism. Idag har Annica uppdrag som ledamot bildningsnämnden, hon är även ersättare i kommunfullmäktige och har ett starkt engagemang inom Svenska kyrkan där hon har ett antal förtroendeuppdrag för Centerpartiet.

1. Varför vill du engagera dig?
– För att kunna vara med att påverka att leva och bo på landsbygden. Alla som bor i Tingsryds kommun ska känna att hela kommunen är en attraktiv plats att leva och bo i. Skola och omsorg ska vara en självklarhet i alla kommundelar, gymnasieskola ska finnas i Tingsryd . Jag engagerar mig också för våra företagare samt livsmedelsproduktion inom kommunen, det ska vara lätt att starta och driva företag i kommunen.

2. Vad är det bästa med Tingsryds kommun?
– Alla företagare och invånare som jobbar och verkar som ambassadörer för vår kommun men också all skog och natur som bidrar till god turism i kommunen.

3. Vad är mest angeläget att förbättra i kommunen?
– Att vi tänker långsiktigt och på HELA kommunens bästa. För mig är det viktigt att alla elever har förutsättningar att nå sina mål i skolan, mer tid för de äldre som är ensamma, att alla i skolor och omsorg ska få god, närproducerad och närlagad mat.