TÄVLING!

VAD ÄR DINA BÄSTA MILJÖTIPS?

Skriv dina bästa miljötips och tävla om ett 500 kronors presentkort på en av våra lokala restauranger i Örebro!

Centerpartiet i Örebro arbetar för att kommunen ska vara självförsörjande på förnyelsebar energi och skapa möjlighet för medborgare i Örebro att göra klimatsmarta val. Vi värnar även om den biologiska mångfalden och vår livsedelsproduktion. Att återanvända och återvinna kläder, möbler och material är också en viktig del för att minska miljöpåverkan.

Mycket bra saker görs redan i miljöfrågan, men vi har en lång resa kvar för att leva hållbart och vi tror att alla initiativ är viktiga! Därför vill vi ta del av dina tips och idéer!

Skriv in dina tankar nedan och var med och tävla om ett presentkort på en lokal restaurang här i Örebro. Du kan ge tips på någonting som dusjälv eller någon i din omgivning gör för att leva lite mer miljövänligt. Du kan också tips om någonting som du anser att vi som kommun kan göra annorluda för att vara mer hållbara. Tävlingen håller på till mitten av november då vinnare utses och priset delas ut.

Tack för att du är med och skapar vår gemensamma framtid!

Bli medlem i Centerpartiet