vi söker valkommunikatör

Centerpartiet är med och styr i flera kommuner i Östergötland samt i regionen. Nu söker vi en valkommunikatör som vill vara en nyckelspelare i vår valrörelse 2022.

Valkommunikatören kommer att arbeta nära våra politiker i Östergötland och vår övriga kansli bestående av en ombudsman, en kanslist och en valombudsman. Som valkommunikatör för Centerpartiet ingår du i ett tight team med tjänstemän och politiker med högt i tak och en valvinst i fokus.

Arbetsuppgifter

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är omvärldsbevakning, interna och externa mediakontakter, formulera budskap, jobba med bild och film, arbeta med våra sociala mediekanaler och hemsida samt att ge råd och stöd till förtroendevalda. Du planerar och genomföra en kommunikationsplan med fokus på valet 2022 tillsammans med oss, men finns även med och stöttar i kretsar och region i sin valkommunikation.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

• Har intresse för politik och delar Centerpartiet värderingar.
  • Är duktig på foto och film.
  • Har goda kunskaper om sociala medier och annonsering.
  • Har relevant högskola/universitets-utbildning och arbetslivserfarenhet, eller annat som kan bedömas likvärdigt.
  • Är drivande kreativ och självgående med fokus på att nå målen och kan prioritera det som gör skillnad.
  • Har god kommunikationsförmåga i både text och i tal.

Det är meriterande om du dessutom har:

• Tidigare arbetat i en valrörelse.
  • Djupgående kunskaper kring kommunikation, målgruppsanalys och marknadsföring.

Vill du bli vår kollega?

Tjänsten

Anställningen är deltidstjänst på 50% med flexibla arbetstider. Kvällsarbete och resor inom Östergötland kommer bli nödvändigt. Tillträde januari 2022 och fram till och med oktober 2022. Vi kan anpassa oss utifrån sökandes individuella preferenser.

Lön

Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansökan

Skriftlig ansökan med personligt brev, CV samt ett valfritt men relevant arbetsprov.

Skicka din ansökan till ostergotland@centerpartiet.se, senast 1:e december.