Lättläst - Detta vill Centerpartiet

Centerpartiet i Höganäs vill

  • utveckla HELA kommunen
  • att unga och äldre ska vara trygga och ha det bra
  • värna åkermarken, vattnet och klimatet
 

Vi vill utveckla HELA kommunen

Centerpartiet i Höganäs vill att du ska få bra hjälp och service, både du som bor i centrala Höganäs eller i Jonstorp, Nyhamnsläge eller annan by.

Centerpartiet vill att

  • Det ska finnas många företag i Höganäs som betalar skatt. Då har kommunen råd att ge service.
  • Du ska kunna ta dig fram i trafiken på ett säkert sätt. Då behövs fler cykelbanor och bussar.
  • Skolelever och äldre ska få äta mat som är odlad nära.


Vi vill att unga och äldre ska vara trygga och ha det bra

Centerpartiet i Höganäs vill att alla ska kunna bestämma själva hur de vill ha det.

Centerpartiet vill att

  • Du ska känna dig trygg, både hemma och utomhus.
  • Föreningar ska hjälpa unga, äldre, nyinflyttade, personer med funktionshinder och andra att lära känna andra.
  • Du som behöver trygghetsboende eller omsorg, ska kunna få det där du bor.
  • Du som går i skolan ska få lära dig så mycket som möjligt. Du ska få hjälp om du behöver det. Det ska finnas många vuxna i skolan.

 

Vi vill värna åkermarken, vattnet och klimatet

Centerpartiet i Höganäs tycker att miljön är viktig.

Centerpartiet vill att

  • Åkrar ska användas till odling av mat.
  • Du ska kunna dricka gott vatten, även torra somrar och i framtiden.
  • Det ska finnas fler solceller och skydd mot översvämningar.

 

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Centerpartiets kommunalråd 2018-2022 heter Ulf Molin

Ulf Molin är 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen.

Kontakta Ulf Molin på 0705-54 28 75

Eller skicka e-post till kretsordförande Gertud Green

gertrud_green@hotmail.com

 

 

Bli medlem i Centerpartiet

Om alla som röstar på Centerpartiet rekryterar en person till, får vi dubbelt så mycket att säga till om i svensk politik. Om vi hjälps åt behövs det inte mycket för att öka vårt inflytande med 100 procent.