Paul Jönsson

Paul Jönsson från Hörby är gruppledare och andre vice ordförande i kommunfullmäktiges presidium. Paul är också vice ordförande i Centerpartiets styrelse.

Titel: Lantmästare / Ekonom
Ålder: 71 år

Vem är jag?
Jag är lantbrukarson, utbildad till Lantmästare. Jag har ett starkt intresse för
lantbruksekonomi och lantbruksfrågor. Jag är ekonom och har drivit egen redovisningsbyrå med anställda i 21 år. Jag är fortfarande delvis verksam som konsult i lantbruksekonomi och som skogsägare. Privat spelar jag gärna golf. Är gift och har 2 barn och 4 barnbarn. Jag har bott i Hörby sedan 1977. Är engagerad inom Lions Club Hörby bl.a.

Vad vill jag göra för att föra Hörby framåt?
Jag vill att Hörby skall växa och vara en attraktiv ort för våra boende och företag. Hörby skall utvecklas till en modern och attraktiv ort för kommande generationer.

Vilken är min politiska hjärtefråga?
Trygghet i kommunen. Trygghet inom vår äldreomsorg, för våra barn, på våra gator och torg. Trygghet skapar harmoni och utveckling.

Vad gör jag helst en ledig dag?
Åker till vårt sommarställe, umgås med familjen, spelar golf.

Kontaktuppgifter: paul.jonsson@horby.se, telefon 0705 760 216.

Bli medlem i Centerpartiet