Rapsfält i Skurups kommun

För Skurups bästa.

Centerpartiet i Skurup vill skapa möjligheter och trygghet genom hela livet. Vi vill ge alla människor möjlighet att bestämma över sina egna liv. Att få en vardag som fungerar. Att nå dit man allra helst vill komma. Vi tror på människors rätt att bygga en framtid varhelst i vår kommun de vill bo, var än de känner att de hör hemma. Det gäller alla unga som söker sin plats i samhället. Familjer som försöker få vardagen att gå ihop. Alla som bygger sitt liv i kommunens alla orter. Alla jobbskapande entreprenörer som utvecklar sitt företag. De många som flytt undan krig och förtryck för att skapa ett nytt liv i Sverige. Alla kommande generationer som också ska få växa upp i ett tryggt och hållbart samhälle. Oroligheterna i omvärlden gör att det finns extra stor anledning att engagera sig och se till att Centerpartiet och våra liberala värderingar får stort genomslag i vår kommun och i vårt land. Vi står för en kommunal service i toppklass och att kommunala kärnverksamheter som t ex förskola, skola och äldreomsorg ska hålla hög kvalitet och vara tillgängliga oavsett vem du är eller var du bor. Där hela Skurups kommun ska utvecklas och ge dig de möjligheter du behöver för att själv bestämma över ditt liv. Det kan handla om allt från möjligheter att transportera sig kollektivt till växande och blomstrande företag som skapar arbetstillfällen. Skurup - Platsen för det goda livet.

Bli medlem i Centerpartiet