Centern möter Lärarförbundet Lidingö

I serien "Centern möter" träffar Centerpartiet föreningar, företag och verksamheter för att lära mer om deras verksamhet, utmaningar och behov. Denna gång träffade Patrik Buddgård, gruppledare på Lidingöcentern, Katarina Dietmann och Medlinda Incze från Lärarförbundet på Lidingö. Vi pratade om lärarnas situation på Lidingö och vilka frågor de vill att politikerna ska ta tag i.

Lärarförbundet på Lidingö har 600 medlemmar från förskola till gymnasium. Lärarförbundet arbetar för att tillvarata lärarnas frågor och arbetar med arbetsvillkor för lärare på Lidingö. Under mötet pratade vi om utmaningen att behålla duktiga lärare på Lidingö vilket kräver löner som ligger i nivå med Stockholm och god arbetsmiljö.

Vi pratade också bland annat om de stora barngrupper i förskolan, stöd för elever med särskilt behov och behov av stödpersonal i skolan för att minska stress hos lärare och kunna få tryggare barn.

Dessa frågor och fler tar vi nu med oss i vårt fortsatta arbete för en ännu bättre skola på Lidingö.