Antisemitism och rasism

sol-has-bg

Under det senare år har en mycket oroande ökning av antisemitism skett i hela världen. Men antisemitism är inget nytt problem, utan har djupa rötter i Sverige och Europa. Och den kommer från alla håll. De hot och det hat som judar i Sverige upplever är fruktansvärt och oacceptabelt. Främlingsfientlighet och rasism har ingen plats i vårt samhälle. Antisemitismen ska motverkas på alla sätt. Centerpartiet kommer alltid att stå upp för medmänskligheten.

Rapport efter rapport från EU:s egen myndighet för grundläggande mänskliga rättigheter visar att rasismens fula tryne gör sig synligt i allt fler sammanhang och i fler medlemsstater. Dessa rapporter manar inte till en känsla av stolthet. EU och Sverige kan bättre. Vi måste vända på utvecklingen och ta kampen mot rasismen vid köksbordet, i Europaparlamentets talarstol och online.

Bli medlem i Centerpartiet