EU-val 2024 - Halland

Bild

Jenny Håkansson, Emma Wiesner, Harald Lagerstedt och Anu Majkvist är några av Centerpartiets kandidater till EU-valet 22 maj - 9 juni. Foto: Angeline Eriksson.

EU hotas. Utifrån av länder som Ryssland, Iran och Kina. Inifrån av klimatförnekare och av populister både till höger och vänster. Därför behöver vi folk i Bryssel som håller gränsen. För klimatet, för friheten, för freden och för jämställdheten.

Vi behöver folk i Bryssel som står upp för freden, friheten och klimatet. Som håller gränsen mot homofobi, främlingsfientlighet, Ryssland – eller byråkrater som vill lägga sig i för mycket, som till exempel den svenska skogspolitiken.

Centerpartiet har i dag 2 av 21 svenska ledamöter i Europaparlamentet.

- Emma Wiesner och Abir Al-Sahlani gör i dagsläget ett fantastiskt jobb och det är så otroligt viktigt att båda är kvar i EU kommande mandatperiod. Båda har nu etablerat sig som ledamöter i Europeiska Parlamentet och kan fortsätta göra ett framgångsrikt jobb och nya centerpartistiska ledamöter som kommer in kommer att kunna stötta sig på Emma och Abir och deras kunskap, säger Jenny Håkansson som är en av Hallands kandidater på Centerpartiets EU-valsedel.

Lyssna också på podden #Cnackis där du möter våra lokala kandidater Harald Lagerstedt, Jenny Håkansson och Anu Majkvist. Det är samtal om hur vi ska få marken i Halland att räcka till, jämställdhet, jämlikhet och företagande. Du hittar Cnackis där poddar finns.

Läs mer om EU-valet ur en hallänsk vinkel:

EU-val: #18 Harald Lagerstedt, Varberg

EU-val: #29 Jenny Håkansson, Halmstad

EU-val: #54 Anu Majkvist, Varberg

Skogen sitter på många nycklar

1+1=3 när EU bidrar till utveckling i hela Halland

Vi vill skapa ett starkare Halland i ett starkare EU

EU borde bli mer svenskt

Så funkar EU

I EU ska varenda kvinna ha makt över sin egen kropp

Den svenska maten är en viktig del i vårt totalförsvar

Bara 5 procent av stallgödseln blir biogas